Mikä mahtaa olla tämä (nuorten)kirja? Sain keirjan lainaan kaveriltani joskus 90-luvun alussa ja tahtoisin kovasti lukea sen uudelleen. Korjan nimestä ja…

Kysytty

Mikä mahtaa olla tämä (nuorten)kirja? Sain keirjan lainaan kaveriltani joskus 90-luvun alussa ja tahtoisin kovasti lukea sen uudelleen. Korjan nimestä ja kirjailijasta vaan ei ole hajuakaan. Kirja on ilmestynyt joskus 60-80-luvulla, kertoi bordercollie-rotuisesta paimenkoirasta nimeltä Rex. Tapahtumat sijoittuvat Englantiin. Kirjassa poika löytää hylätyn pennun ja kasvattaa siitä kilpailujen voittajakoiran.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kaivattu kirja voisi olla Joyce Strangerin Paimenkoira Rex (Tammi, 1967). Skotlantiin sijoittuvassa tarinassa Johnny-poika saa haltuunsa villinä syntyneen bordercollien pennun.