Mikä mahtaa olla nuortenkirja, jossa on huonosti käyttäytyviä nuoria, jotka lähetetään kasvatusleirille ja josta he eivät pääse pois, koska skorpionit…

Kysytty

Mikä mahtaa olla nuortenkirja, jossa on huonosti käyttäytyviä nuoria, jotka lähetetään kasvatusleirille ja josta he eivät pääse pois, koska skorpionit ympäröivät leiriä? Kirja on nuortenkirjaksi aika raju. Kirjannimi ja tekijä eivät ole muistissa.

Vastaus

Vastattu

Kyseessä voisi olla Louis Sacharin klassikko Paahde. Siinä leirin pojat joutuvat kaivamaan päivästä toiseen suuria kuoppia kuumassa leirissä. Päähenkilön nimi on Stanley Yelnats, joka joutuu leirille syyttömänä, koska hänen luullaan varastaneen lenkkitossut. Kirjassa käsitellään myös Yelnatsin suvun historiaa. Leiriä tosin eivät ympäröi skorpionit, vaan keltatäpläliskot, jotka ovat myös hengenvaarallisia.