Otsikko
Mikä mahtaa olla kyseisen taulun nimi? Käsittääkseni joku Jean Sibeliuksen vaimon Ainon veli on maalannut sen, mutta voin olla väärässäkin. Taulun nimi on…

Kysytty

Hei! Mikä mahtaa olla kyseisen taulun nimi? Käsittääkseni joku Jean Sibeliuksen vaimon Ainon veli on maalannut sen, mutta voin olla väärässäkin. Taulun nimi on Alaston mies tai joku muu vastaavanlainen nimi ja taulussa on nimensä mukaisesti alaston mies luultavasti istuma-asennossa. Sen taulun kuvan näin kirjaston kirjassa nimeltä ottaisin mieluummin ponin, mutta en tullut ottaneeksi sen tekijän ja taulun nimeä ylös. Haluaisin myös tietää, että onko kyseisestä taulusta saatavilla kuvaa internetissä.

Vastaus

Vastattu

Kyseinen teos on ilmeisesti Albert Edelfeltin maalaus Istuva mies (1875), joka kuuluu Kansallisgallerian kokoelmiin. Näet teoksen alla olevasta linkistä.

http://kokoelmat.fng.fi/app?si=A+I+215+D&lang=en