Mikä mahtaa olla kirjan ja/tai kirjailijan nimi? Sadussa tyttö tai prinsessa muuttuu koivuksi, sitten prinssi pelastaa hänet. Olisiko koivun vieressä ollut…

Kysytty

Mikä mahtaa olla kirjan ja/tai kirjailijan nimi? Sadussa tyttö tai prinsessa muuttuu koivuksi, sitten prinssi pelastaa hänet. Olisiko koivun vieressä ollut lampikin, en muista. Kyseessä on varmasti koivu, ei siis Lindgrenin lehmus satu.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vaikka oletkin varma, että kyseessä on koivu, voisit silti tarkistaa Elsa Beskowin sadun Prinsessa Sinilei ja hänen veljensä. Satu löytyy kirjasta Satukirja / Elsa Beskow. Sadussa taika muuttaa prinsessan haavaksi (haapapuuksi), joka kasvaa lammen rannalla. Prinsessan prinssiveli murtaa taian ja palauttaa sisarensa prinsessaksi.

http://haku.helmet.fi/iii/encore/record/C__Rb1162954?lang=fin