Mikä mahtaa olla Helsingin pienin kirjasto kävijöiden ja/tai lainauslukujen perusteella? Paljonko siellä oli esim. viime vuonna kävijöitä ja/tai…

Kysytty

Mikä mahtaa olla Helsingin pienin kirjasto kävijöiden ja/tai lainauslukujen perusteella? Paljonko siellä oli esim. viime vuonna kävijöitä ja/tai lainaustapahtumia?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tavallisista kirjastoista käyntien ja lainausten perusteella pienin on Suomenlinnan kirjasto. Vuonna 2017 kävijöitä oli 20 815 ja lainauksia 19 075. Sakarinmäen lastenkirjasto, joka toimii koulussa, on vielä pienempi (käyntejä 4688 ja lainauksia 8430). Myllypuron mediakirjaston lainaus on pienempi kuin Suomenlinnan (18 270), mutta vastaavasti käyntejä on kertynyt 105 270.