Mikä Lauri Pohjanpään runo on kyseessä "Syksyn keltaan ja syksyn kuultaan maat kun juhlaan puetut on. Pihlajat niin kuin tuliset soihdut välkkyvät ilmain…

Kysytty

hei mikä Lauri Pohjanpään runo on kyseessä "Syksyn keltaan ja syksyn kuultaan maat kun juhlaan puetut on. Pihlajat niin kuin tuliset soihdut välkkyvät ilmain kuultohon"

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on Lauri Pohjanpään runo "Syksyllä". Runo on alunperin ilmestynyt kokoelmassa Graalin malja (1926). Lisäksi se sisältyy ainakin kokoomateoksiin Valitut runot sekä Kaipuu ylitse ajan : valitut runot 1910-1954 .