Mikä laulu on se, jossa lauletaan: ..eihän tarvi mennä mummolaan jos ei halua... tai jotain sinne päin. Tämä on jokin väännös laulusta. Esittäjänä…

Kysytty

Mikä laulu on se, jossa lauletaan: ..eihän tarvi mennä mummolaan jos ei halua... tai jotain sinne päin. Tämä on jokin väännös laulusta. Esittäjänä todennäköisesti Jope Ruonansuu. Miltä levyltä se löytyisi ja kuka on sen laulanut? Ruotsalaiset sukulaislapset ihastuivat näihin lauluihin joululomallaan Suomessa ja haluaisivat laulun/levyn itselleen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Sukulaislasten toivelevy on mitä todennäköisimmin Jope Ruonansuun Hauskaa joulua. Valitettavasti en ehtinyt saada levyä käsiini asian tarkistamiseksi, mutta uskoisin että kyseinen kappale on nimeltään Pakollinen joulu.
Levyn saatavuustiedot voit tarkistaa pääkaupunkiseudun kaupunginkirjastojen yhteisestä HelMet-aineistohausta osoitteesta:
http://www.helmet.fi