Mikä laulu on kyseessä "kyyhkynen kylpee kuopassaan, pienen lapsensa kanssa..."? Millaiset ovat koko laulun sanat. Tämä laulu on jäänyt lapsuudessa kauniina…

Kysytty

Mikä laulu on kyseessä "kyyhkynen kylpee kuopassaan, pienen lapsensa kanssa..."? Millaiset ovat koko laulun sanat. Tämä laulu on jäänyt lapsuudessa kauniina muistoon. Ja mistä saisin nuotit?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kysytty laulu on Otto Kotilaisen säveltämä Kyyhkynen kylpee. Tekstin tekijä on Hilja Haahti. Sanat ja melodianuotti löytyvät Vilho Ryyminin toimittamasta julkaisusta Nuoret laulajat : kansanopiston laulukirja (2. painos, Fazer, 1972). Yksinlaulunuotti, jossa on kunnollinen pianosäestys löytyy Kotilaisen nuottikokoelmasta Kolme laulua (Fazer, 192?).

Hilja Haahden (k. 1966) tuotannon tekijänoikeudet ovat yhä voimassa, joten tähän ei voi liittää koko tekstiä.

Nuottien saatavuuslinkit Outi-kirjastoissa:

https://outi.finna.fi/Search/Results?lookfor=nuoret+laulajat+kansanopistojen+laulukirja+ryymin&

https://outi.finna.fi/Record/outi.210406#details