Mikä laulu ja kuka laulaja on Sodastreamin mainoksessa, joka pyörinyt viime aikoina tv:ssä. Siinä laulaa naislaulaja ja erotan sanan 'freedom'. Olen yrittänyt…

Kysytty

Mikä laulu ja kuka laulaja on Sodastreamin mainoksessa, joka pyörinyt viime aikoina tv:ssä. Siinä laulaa naislaulaja ja erotan sanan 'freedom'. Olen yrittänyt etsiä googlesta, mutta löytyy vain Pharrell Williamsin esittämänä tuon niminen kappale, mutta se ei ole oikea.

Vastaus

Vastattu

Kyseessä on cover-versio Aretha Franklinin ja Ted Whiten säveltämästä kappaleesta Think, jonka alkuperäinen esittäjä Franklin myös on. Tekemäni selvityksen perusteella tämän Sodastreamin mainoksissa esitetyn cover-version sovittaja on israelilainen Tomer Biran ja laulajana siinä on niin ikään israelilainen Nitzan Shayer. Kappaletta ei vaikuta olevan saatavilla mistään, vaan se on mitä luultavimmin tehty pelkästään Sodastreamin mainoskäyttöä varten.

Mainoksissa käytetään hyvin usein niin sanottua tuotantomusiikkia, jotka toisinaan sävelletään mainosta varten, mutta vielä useammin käytetään jo olemassa olevaa musiikkia tuotantomusiikin julkaisijoiden katalogista. Toisinaan mainoksia varten tehdään uusia versioita, covereita, jo olemassa olevista kappaleista.