Mikä lastenkirjasarja 1970-80 luvulta, jossa kissa käy ongella ja aina kirjan lopussa uhkaa lähteä Timbuktuun?

Kysytty

Mikä lastenkirjasarja 1970-80 luvulta, jossa kissa käy ongella ja aina kirjan lopussa uhkaa lähteä Timbuktuun?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Onkivia kissoja löytyy mm. Viiru ja Pesonen ja Miina ja Manu -sarjoista, mutta sarjat ovat sen verran tuoreempia, että eivät taida olla etsimiäsi. Kissa ja Timbuktu tuottavat tulokseksi Disneyn elokuvan Aristokatit, josta on myös tehty kirjoja. Aiemmin tässä palvelussa on kysytty seuraavanlainen kysymys Timbuktu-sarjasta.

https://www.kirjastot.fi/kysy/muistaisiko-kukaan-lastenkirjoja-joissa-s…

Jos tuo on etsimäsi sarja, niin vaikka sarja on vanha, sitä on vielä mahdollista saada kaukolainaksi muutamista kirjastoista.