Lastenkirja eläinlääkärin työstä

Kysytty

Mikä lastenkirja mahtaa olla kyseessä? Perheessä on neljä lasta ja äiti jää vauvan kanssa kotiin kun isä joka on eläinlääkäri lähtee kolmen vanhemman lapsen kanssa tekemään eläinlääkärin töitään. Vauvan nimi on muistaakseni Janne mutta muiden lasten nimiä en muista, kuitenkin heitä on muistini mukaan kolme joista 2 on tyttöä ja 1 poika. Lapset pääsevät näkemään lehmän vasikan tai jopa sen syntymän ja pikkutyttö hokee innoissaan "vasikkavauva". Myös koiran kuolemaa kirjassa käsitellään siten, että vanha ja sairas koira ei enää voi nauttia asioista joista se ennen nautti joten sille on helpotus kuolla jos oikein muistan. Muuta en valitettavasti oikein muista kuin että se taisi kuulua Lasten oman kirjakerhon kirjoihin.

Vastaus

Vastattu

Kyseessä on varmaankin Kirsti Mannisen kirja Vanha Kissa ja eläinlääkärin apulaiset (Lasten oma kirjakerho, 1985). Juonikuvaus ja kansikuva Kirjasammossa: https://www.kirjasampo.fi/fi/kulsa/saha3%253Au3e8224cd-0b46-4b5e-8bdf-4….