Lastenkirja pojasta joka kuvitteli olevansa hai

Kysytty

Mikä lastenkirja kertoo pojasta joka kuvitteli olevansa hai. Sitoi hainevän selkäänsä ja pelotteli merenrannalla ihmisiä. Viilasi hampaansakkin teräviksi. Kirja on kuvakirja ja ehkä tanskalaisen kirjailijan. Luin kirjaa 1980-90 luvuilla.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Etsitty kirja lienee Margaret Mahyn Suuri valkoinen ihmissyöjähai : varoittava kertomus (Kustannus-Mäkelä, 1989).

"Oli kerran Paavo-niminen poika, joka muistutti aika tavalla haita. Hänellä oli pienet hainsilmät, suippo hainpää ja terävät hainhampaat. Paavo oli myös hyvä näyttelijä ja niinpä hän päätti esittää haita karkottaakseen muut uimarit rannalta. Paavo nimittäin tarvitsi tilaa kyetäkseen kiitämään halki veden kuin nuoli. No, aluksi kaikki meni aivan hyvin..."