Mikä lasten tai ehkä koko perheen elokuva? Tehty ehkä 1970-80-luvulla. Tuli ainakin televisiosta noihin aikoihin. Pääosassa perheen ala-asteikäinen poika…

Kysytty

Mikä lasten tai ehkä koko perheen elokuva? Tehty ehkä 1970-80-luvulla. Tuli ainakin televisiosta noihin aikoihin. Pääosassa perheen ala-asteikäinen poika. Perhe asuu kerrostalossa? Äiti on stressaantunut? ja keittää legokeittoa. Poika katselee (rappukäytävän kaiteen pinnojen välistä) ja vastaa (ehkä aikuisen kysymykseen "Tajuatteko te?") että "Tajutaan, tajutaan".

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä lienee Jussi Helmisen käsikirjoittama ja Raili Ruston ohjaama Äidin uhmaikä vuodelta 1983.

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2009/01/29/aidin-uhmaika