Mikä kotimainen elokuva. Alussa naisen mies kuolee ja hänelle jää rakennusyritys pieni tyttö. Nainen muokkaa yrityksestä suuren rakennus yrityksen hieman…

Kysytty

Mikä kotimainen elokuva. Alussa naisen mies kuolee ja hänelle jää rakennusyritys pieni tyttö.
Nainen muokkaa yrityksestä suuren rakennus yrityksen hieman kyseen alaisin keinoin, kuten menemällä naimisiin maaherran kanssa saadakseen rakennusoikeutta alueelle, jonka osti vanhalta mieheltä.
Vanhalla miehellä oli puolikas laivan pienoismalli ja toinen puoli oli venetsiassa jonne nainen palautti puolikkaan elokuvan lopussa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kysymäsi elokuva on Paratiisin lapset (1994), joka perustuu Jouni Lompolon samannimiseen novelliin. Elokuvan on ohjannut Rauni Mollberg ja se on toteutettu suomalais-venäläisenä yhteistuotantona. Elonetissa olevassa sisältöselosteessa mainitaan kysymyksessäsi mainituista asioista https://elonet.finna.fi/Record/kavi.elonet_elokuva_159410