Mikä kirja mahtaisi olla kyseessä? hieman vaaleanpunakantisessa kirjassa on melko absurdeja novelleja. Niistä ensimmäinen kertoo Napoleonin (patsas onkin elävä…

Kysytty

Mikä kirja mahtaisi olla kyseessä? hieman vaaleanpunakantisessa kirjassa on melko absurdeja novelleja. Niistä ensimmäinen kertoo Napoleonin (patsas onkin elävä). Toisessa on hedelmä- ja vihannesosasto ja osastolla olevan pöydän alla on jonkinlainen kuilu, jonka pohjalla on nainen. Lisäksi on mm. tarina, jossa on nainen nimeltä Violet(?), lintuihin (punarinta?) pukeutut nainen ja keltuaismies. Kirjailija on muistaakseni suomalainen ja nainen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Anu Kaajan kirjasta Muodonmuuttoilmoitus (Teos, 2015) voi löytää kävelemään lähtevän Napoleon-patsaan - samoin kuin hedelmä- ja vihannesosaston alla olevan kaivon, jossa on siellä vuosia viettänyt nainen, sekä kuuteensataan punarintaan pukeutuneen Rouva Robinsonin. Viimeksimainitussa tarinassa tavataan sekä Violet että mies keltuaisessa.