Mikä kirja mahtaa olla kysymyksessä ? Kirjassa kerrotaan villieläimistä ja eräs luku käsitteli kuningassusi Loboa. Kirja on suunnattu nuorille. Ilmestyi…

Kysytty

Mikä kirja mahtaa olla kysymyksessä ?
Kirjassa kerrotaan villieläimistä ja eräs luku käsitteli kuningassusi Loboa. Kirja on suunnattu nuorille. Ilmestyi suomeksi ehkä 1950 - 1970 -luvulla. Todennäköisesti amerikkalainen alkuperältään.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lobosta, Currumpaw'n kuninkaasta kertoo Ernest Thompson Seton. Tarina sisältyy ainakin Setonin teokseen Villejä eläimiä. 5.p. WSOY 1980.
Kirja on hyllyssä useassa Lappeenrannan kirjastossa, katso tarkemmin http://riimiw.lappeenranta.fi/riimi/zgate.dll?