Mikä kirja mahtaa olla kysymyksessä? Juoni alkaa ehkä joen tulvimisesta. Hukkuuko myös lapsi? Aviopari riitelee ja mies lähtee. Vaipuu epätoivoon ja köyhyyteen…

Kysytty

Mikä kirja mahtaa olla kysymyksessä? Juoni alkaa ehkä joen tulvimisesta. Hukkuuko myös lapsi? Aviopari riitelee ja mies lähtee. Vaipuu epätoivoon ja köyhyyteen.Myöhemmin mies oleilee jossakin lämpimässä maassa hiekkarannalla. Rikas mies antaa rakennustöitä.
Vielä toinenkin kirja: Mies on menettänyt muistinsa. Häntä kielletään avaamasta kirjeitä. Avaa kuitenkin. Ilmestyy hai, joka syö kirjoja. Mies ja nainen pakenevat kirjatunnelia pitkin. Rakentavat aluksen vanhan miehen kanssa. Pakenevat merelle. Tappavat hain. Onnellinen loppu.

Vastaus

Vastattu

Lähetin juonet postituslistallemme.

Kollegat Helsingistä ja Rovaniemeltä tiesivät, että jälkimmäinen juoni on Stephen Hallin Haiteksti.

Toivottavasti ensimmäinenkin ratkeaa piakkoin. Lisään tiedon vastaukseen, kun se selviää. Tai kenties joku palstan lukija tietää, ja lisää sen kommenttina.