Mikä kirja mahtaa olla kyseessä? Amerikkalainen nuortenkirja 70-80-luvulta. Nuori tyttö asuu isänsä kanssa kaksin ja he muuttavat usein paikasta toiseen…

Kysytty

Mikä kirja mahtaa olla kyseessä? Amerikkalainen nuortenkirja 70-80-luvulta. Nuori tyttö asuu isänsä kanssa kaksin ja he muuttavat usein paikasta toiseen. Lopulta tyttö saa selville äitinsä nimen, soittelee tälle ja karkaa tämän luokse. Selviää, että isä on kaapannut tytön tämän ollessa aivan pieni. Äidinkään luona asiat eivät suju aivan ruusuisesti, mutta lopussa asiat ovat aika hyvin. Kirjassa saattoi olla tummansininen kansi ja kuva jossa tyttö puhuu puhelimessa, ja kirjan nimikin ehkä liittyi puheluihin jollain tavalla.

Vastaus

Vastattu

Etsitty kirja lienee Norma Fox Mazerin Kaapattu tyttö (Otava, 1985).

"Terrin äiti on kuollut jo vuosia sitten, tai niin isä on aina sanonut. Terrillä ei ole edes valokuvaa äidistä, eikä isä halua puhua hänestä. Yllättäen Terri saakin selville, että hän ja isä ovat viettäneet liikkuvaa elämää siksi, että he ovatkin pakomatkalla. Ja äiti onkin elossa..."