Mikä kirja kyseessä? Päähenkilön nimi oli ehkä Heidi ja hän joutui lastenkotiin, jossa oli ilkeä johtajatar. Heidi pakeni vuorille muutaman muun tytön kanssa…

Kysytty

Mikä kirja kyseessä? Päähenkilön nimi oli ehkä Heidi ja hän joutui lastenkotiin, jossa oli ilkeä johtajatar. Heidi pakeni vuorille muutaman muun tytön kanssa ja muistaakseni kirjassa oli myös sota.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei,

Kyseessä on varmaankin Heidi ja vaarojen vuori / Fred ja Mark Brogger. Kirja on jatkoa Johanna Spyrin Pikku Heidille.

"Pikku Heidin ikimuistettava tarina jatkuu! Heidi jättää hyvästit lapsuutensa alppikodille, isoisälle, ystävälleen Pekalle ja lemmikilleen Schwanli-vuohelle ja lähtee hienoon sisäoppilaitokseen Italiaan. Lähtö on haikea, mutta Heidi päättää yrittää parhaansa. Vilpittömyyttä ja hyväsydämisyyttä tarvitaan, kun Heidi yrittää suhtautua ymmärtäväisesti niihinkin koulutovereihinsa, jotka kiusaavat häntä maalaismoukkana. Mutta pian Italia joutuu sotaan. Koulu suljetaan, ja tytöt sijoitetaan pahamaineiseen orpokotiin, missä hyväntekijöinä esiintyvä pariskunta pelaa likaista peliä orpolasten kustannuksella. Heidi joutuu ystävineen pakotielle ja johdattaa sodan keskellä joukkoaan kohti turvallisinta tuntemaansa paikkaa: kotia Alm-vuoren suojissa. Miten pienten matkalaisten käy? Entä Pekan, joka lähtee etsimään henkensä hädässä pakenevia tyttöjä? Kannen kuva elokuvasta, jossa Heidiä esittää Leslie Caron ja Pekkaa Martin Sheen. (Takakansiteksti)"