Mikä kirja/kirjasarja on sellainen, jossa muistaakseeni esiintyy ainakin sisarukset, poika ja apina. Sisarukset käyvät kotikoulua. Porukka löytää salaisen…

Kysytty

Mikä kirja/kirjasarja on sellainen, jossa muistaakseeni esiintyy ainakin sisarukset, poika ja apina. Sisarukset käyvät kotikoulua. Porukka löytää salaisen käytävän (ehkä) vanhaan kartanoon ja saavat kiinni käytävää käyttävät rikolliset. Olen yrittänyt muistaa kyseisen kirjan nimen jo todella kauan tämän vuoksi muistikuvat ovat hataria.

Vastaus

Vastattu

Varsin hyvin kysymyksen kuvailua vastaa Enid Blytonin Arvoitus-sarja ja sen ensimmäinen kirja Aution kartanon arvoitus. Sarjassa seikkailevat sisarukset Roger ja Diana, heidän serkkunsa Peter ja tämän koira sekä sirkuspoika Barney nokkelan lemmikkiapinansa kanssa.