Mikä kappale, kuka esittää? Sanoissa mm. "Muistathan Kalle Kulkevaisen, miehen tuon ryhdikkään, naiset hän hurmaa leikitellen omasta mielestään..."

Kysytty

Mikä kappale, kuka esittää? Sanoissa mm. "Muistathan Kalle Kulkevaisen, miehen tuon ryhdikkään, naiset hän hurmaa leikitellen omasta mielestään..."

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä saattaisi olla Kauko Käyhkön eli Justeerin v. 1950 levyttämä laulu Aitan ovella, joka alkaa sanoilla "Tunnethan Kalle Kulkevaisen...". Sanat ja sävel ovat nimimerkki Kullervon. Kappale löytyy ainakin cd-kokoelmalta Muistojen 50-luku : 1950. (Valitut Palat 2004).
Pääkaupunkiseudun kirjastoissa ko. levyä ei valitettavasti ole, mutta nuotit sisältyvät kokoelmaan Kullervon levylauluja 1949-1957, jota on useammassakin kirjastossa.