Mikä kansanlaulu kyseessä, löytyykö sanat? Laulun nimi on ilmeisesti "Onneni" ja sen on levyttänyt Canto Choir albumilleen Finnish folk songs. Laulun sanoista…

Kysytty

Mikä kansanlaulu kyseessä, löytyykö sanat? Laulun nimi on ilmeisesti "Onneni" ja sen on levyttänyt Canto Choir albumilleen Finnish folk songs.

Laulun sanoista on joissain kohti vaikea saada selvää, mutta menee jotenkin näin "Mitä minä teen tuolle onnelle, kun onneni on niin ?? Minä vaikka mitä ?? ?? niin se on jo toisen oma. Tule sinä kultani meille vaan ja tule sinä iltana salaa. Tule sinä siihen kammariin jossa kynttilä pöydällä palaa. Ei sitä päivillä polteta, niillä koristellaan öitä...

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Laulun nimi on Onneni, mutta se tunnetaan ehkä paremmin alkusanoillaan: Mitä minä teen tälle onnelleni. Canto-kuoro levytti kappaleen vuonna 1971.

Laulun sanat löytyvät nuottijulkaisusta Karjalaisia kansanlauluja Käkisalmelta : Erkki Melartinin kokoelmista (Karjalaisen kulttuurin edistämissäätiö, 1983). Nuottia on ainakin Rovaniemen kirjastossa, josta sen voi saada kaukolainaksi oman kunnan kirjastossa asioimalla.

Levyn tiedot Ylen Fono tietokannassa.

Nuotin tiedot Lapin kirjastojen tietokannassa.