Mikä ja kenen runo alkaa seuraavilla sanoilla: Minä en sinulle laula, minä en sinulle tanssi?

Kysytty

Mikä ja kenen runo alkaa seuraavilla sanoilla:

Minä en sinulle laula, minä en sinulle tanssi?

Vastaus

Vastattu

Näillä sanoilla alkaa Maaria Leinosen kirjoittama runo, joka ilmestyi alun perin hänen vuonna 1984 julkaistussa kokoelmassaan Kuinka kaukaa tähän hetkeen. Kirjan sisällysluettelossa runo on nimetty sen alkusanojen mukaan: Minä en sinulle laula.