Mikä instanssi hoitaa teiden taukopaikkoja? Palautetta pitäisi antaa.

Kysytty

Hei
Mikä instanssi hoitaa teiden taukopaikkoja?
Palautetta pitäisi antaa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Maanteiden tienpidon toimintalinjoista ja tienhoidon laatuvaatimuksista  - myös taukopaikoista -  vastaa Liikennevirasto, paikallisella tasolla paikalliset ELY-keskukset.

Kaikista maanteiden liikenteen ongelmista sekä välittömästi toimenpiteitä vaativista kohteista ilmoitetaan Liikenneviraston tienkäyttäjän linjalle p. 0200 2100, joka päivystää 24 tuntia vuorokaudessa vuoden jokaisena päivänä. Tienkäyttäjän linjan 0200 2100 kautta häiriöt välitetään suoraan maantietä hoitaville urakoitsijoille. Tarvittaessa tieto välitetään myös muille viranomaisille. Liikkumista vaarantavat ja merkittävästi haittaavat puutteet korjataan heti.

Liikenteen asiakaspalvelu ottaa myös vastaan teihin ja liikenteeseen liittyvät palautteet, jotka eivät vaadi välittömiä toimenpiteitä sekä auttaa ja neuvoo teihin ja liikenteeseen liittyvissä asioissa. Yhteystiedot: liikenteen.asiakaspalvelu(at)ely-keskus.fi; puhelinnumero: 0295 020 600 (ma–pe klo 9–16)

Lähteet:
Usein kysyttyä - Destia Oy
Maanteiden levähdyspaikat kaameassa kunnossa