Mikä Helmetissä on vialla? Olen kokeillut hakua parin uutuuskirjan kohdalla (Lapidus Luksuselämää ja Grisham Tunnustus). Rajaan haun suomenkielisiin kirjoihin…

Kysytty

Mikä Helmetissä on vialla?

Olen kokeillut hakua parin uutuuskirjan kohdalla (Lapidus Luksuselämää ja Grisham Tunnustus).
Rajaan haun suomenkielisiin kirjoihin ja uusimmat ensin.
Näytä kaikki sijainnit/ rajaa hyllyssä oleviin.
Toisilla kirjaston koneilla tulokseksi tulee että löytyy hyllystä (Tunnustus Kivenlahti). Kuitenkin molemmat kirjat ovat vahvasti varattuja.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kaikilla kirjastoilla on Bestseller-kokoelmissaan kysytyintä aineistoa. Näin myös varattua aineistoa voi löytyä hyllystä. Bestseller kirjoilla laina-aika on 1 viikko eikä niitä voi varata.

Kannattaa siis ensiksi tarkistaa mistä kirjastosta haluamasi teos Bestsellerinä löytyy ja käydä sitten kirjastossa paikanpäällä toivoen, että haluttu kirja on vielä hyllyssä.
Bestseller-kirjoja kun ei edes puhelimitse voi varata itselleen noutoa odottamaan.