Otsikko
Mika hakemisto on kaytossa Helsingin kirjastoissa? Onko tama hakemisto (Helmet) kaytossa kaikissa Suomen kirjastoissa?

Kysytty

Mika hakemisto on kaytossa Helsingin kirjastoissa? Onko tama hakemisto (Helmet) kaytossa kaikissa Suomen kirjastoissa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helsingin kaupunginkirjastossa on käytössä Millennium-kirjastojärjestelmä, jonka osa HelMet-aineistohaku on.

Millenniumin ja HelMetin toimittaja on amerikkalainen Innovative Interfaces (www.iii.com). HelMet-aineistohaun ulkoasun suunnitteluun on osallistunut graafikko Sampo Mäkelä.

Millennium-järjestelmä ei ole käytössä muissa Suomen kirjastoissa, mutta esim. Ruotsista ja Virosta löytyy järjestelmän käyttäjiä.