Mikä erottaa kirjastoautonkuljettaja ja kirjastovirkailija joka työskentelee kirjasto autossa? Voinko kirjastoautonkuljettaja palvelee asiakas yksin koululle…

Kysytty

Mikä erottaa kirjastoautonkuljettaja ja kirjastovirkailija joka työskentelee kirjasto autossa? Voinko kirjastoautonkuljettaja palvelee asiakas yksin koululle tai iltareittile ?

Vastaus

Vastattu

Kirjastoauton kuljettajalla tulee olla oikeus kuljettaa kuorma-autoa, eli ns. BC-kortti. Mikäli autossa työskentelevä virkailija ei aja autoa, ei hänellä tarvitse olla ajokorttia. Kirjastoauton kuljettajalla on yleensä myös kirjastoalan koulutus ja varmastikin monilla paikkakunnilla hän työskentelee yksin.

1 ääntä

Kommentit

Jos kirjastoautonkuljettaja ei ole kirjaston ala koulutusta , voiko hän aja yksin koululle ja iltareittille ilman kirjastovirkailija mukana ?