Mikä ero on Frankilla ja Melindalla? Onko Melindan tarkoitus korvata Frank?

Kysytty

Mikä ero on Frankilla ja Melindalla? Onko Melindan tarkoitus korvata Frank?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Finna korvaa Frankin siinä vaiheessa, kun kaikkien kirjastojen kokoelmat on sinne indeksoitu ellei sitten Frankiin kohdistu sen jälkeenkin kysyntää. Melinda on metatietovaranto, jonka julkisena hakuliittymänä pitäisi Finnan jatkossa toimia. Frankissä ei ole mitään omaa indeksiä, kuten Finnassa ja Melindassa.

Finna.fi:ssä on jo useiden yleisten kirjastojen aineistot, tällä hetkellä (9.1.2018) Vaski-kirjastojen (Varsinais-Suomi), Sotkamon kirjaston, Someron kaupunginkirjasto, Rutakko-kirjastojen (Ylä-Savo), Lukki-kirjastojen (Lohja-Karkkila-Vihti), Piki-kirjastojen (Pirkanmaa), Kuopion kaupunginkirjasto, Keski-kirjastot (keskisuomalaiset kirjastot), Heili-kirjastot (Etelä-Karjala) ja Helmet-kirjastot ja Eepos-kirjastot (Etelä-Pohjanmaa) sekä lisäksi Varastokirjasto. Organisaatiot, joiden aineistot löytyvät Finnasta, löytyvät täältä, https://finna.fi/Content/organisations .