Mikä elokuva? Poika sukeltaa veteen, jolloin elokuva muuttuu piirretyksi.

Kysytty

Mikä elokuva?
Poika sukeltaa veteen, jolloin elokuva muuttuu piirretyksi. Joku 60-70 -luvun britti leffa ehkä kyseessä..

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei!

Antamiesi tuntomerkkien perusteella kyseessä voisi olla vuonna 1978 valmistunut kokoperheen elokuva Water Babies. Elokuva on brittiläispuolalainen yhteistuotanto, jonka esityskielenä on englanti. Elokuva kertoo 12-vuotiaasta pojasta, joka seikkailee vedenalaisessa maailmassa, jossa ilkeä hai ja ankerias pitävät pieniä lapsia vankeina. Elokuva muuttuu animaatioksi pojan sukeltaessa veteen.

Ohjaus Lionel Jeffries ja Miroslaw Kijowicz, pääosissa James Mason, Bernard Cribbins, Billie Whitelaw, Joan Greenwood, David Tomlinson, Tommy Pender ja Samantha Gates

Elokuva perustuu löyhästi Charles Kingsleyn vuonna 1863 julkaistuun lastenkirjaan The Water-Babies, A Fairy Tale for a Land Baby.

Lähteet:

https://en.wikipedia.org/wiki/The_Water_Babies_(film)

https://www.imdb.com/title/tt0078477/