Mikä elokuva? Kyseessä luultavasti vanha amerikkalainen musta-valkoelokuva. Siinä nainen ostaa syrjäisen talon. Talosta ovat edelliset omistajat lähteneet,…

Kysytty

Mikä elokuva? Kyseessä luultavasti vanha amerikkalainen musta-valkoelokuva. Siinä nainen ostaa syrjäisen talon. Talosta ovat edelliset omistajat lähteneet, koska entinen omistaja häiritsee kummituksena heitä, eikä pidä uusista asukkaista. Kummitus kuitenkin rakastuu lopulta tähän naiseen, joka ei muuta pois vaan asuu loppuikänsä talossa. Elokuvan lopussa nainen, jo vanha, kuolee nojatuoliin ja kummitus tulee hakemaan hänet ja he kävelevät nuorina käsikkäin pois. Romanttinen elokuva mutta mikä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tuntomerkkien perusteella elokuva voisi olla vuonna 1947 valmistunut Kummitus ja rouva Muir (The Ghost and Mrs. Muir). Elokuvan päähenkilö, nuori leskinainen vuokraa rannikolta mökin. Tutuksi tulee pian myös talossa majaa pitävä kummitus.

https://www.imdb.com/title/tt0039420/?ref_=tt_urv

https://areena.yle.fi/1-2283486