Mikä elokuva kyseessä? ainoat muistikuvat että kauhu elokuva, jossa huvipuisto ja pelottavia kanoja tulee jostain suuresta putkesta muistikuva vuodelta 2000…

Kysytty

hei. mikä elokuva kyseessä? ainoat muistikuvat että kauhu elokuva, jossa huvipuisto ja pelottavia kanoja tulee jostain suuresta putkesta muistikuva vuodelta 2000 suunnilleen tvssä esitetty.

Vastaus

Vastattu

Hei,

Elokuva vois olla Kananlento (Chicken Run) on vuonna 2000 ensi-iltansa saanut vaha-animaatio. Elokuvan ovat ohjanneet Peter Lord ja Nick Park. Ääninäyttelijöinä ovat muun muassa Mel Gibson ja Julia Sawalha. lokuva kertoo Inkku-kanasta ja tämän kanaystävistä, jotka asustelevat ilkeän rouva Piipun kanafarmilla. Kanojen yhteinen unelma on karata farmilta ja elää vapaana. Pakoyrityksiä on ollut monia, mutta ne eivät ole koskaan onnistuneet. Eräänä päivänä farmille tupsahtaa kukko Roki, jolla on "varma" suunnitelma pakenemiseen.

Elokuvassa on varsin kauhuelokuvamaisia kohtauksia. Esim. Chicken pie. K s Youtube: Chicken Run (2000) - The Pie Machine Scene (6/10) | Movieclips

Televisioesitykset

24.12.2003 YLE TV2
31.08.2005 YLE TV2
06.01.2012 YLE TV2

tv2

Lähteitä:

https://elonet.finna.fi/Record/kavi.elonet_elokuva_964214

https://fi.wikipedia.org/wiki/Kananlento