Mihin vuoteen Peter Panin eri versiot sijoittuvat?

Kysytty

Mihin vuoteen Peter Panin eri versiot sijoittuvat?

Vastaus

Vastattu

J.M. Barrien suomennetut Pete Pan kirjat sijoittuvat vuosiin 1922 -2021

Pekka Poikanen,  suom. Tyyni Haapanen-Tallgren - Peter Pan, suom. Sari Karhulahti. Melinda hakutulos, helmet-hakutulos

Alkuteos on syntynyt vuosien 1897-1911 välillä. "J. M. Barrie laati Peter Pan -tarinansa vuosien 1897–1902 välillä huvittaakseen tuttavaperheensä poikia. ... Peter Panin hahmo esiintyi ensimmäisen kerran J. M. Barrien romaanissa The Little White Bird vuodelta 1902. ... Barrie julkaisi vuonna 1911 Peter Pan -näytelmänsä pohjalta kirjan Peter and Wendy (nyk. suom. Peter Pan)." Wikipedia