Mihin voi lähettää oman lasten näytelmä käsikirjoituksen, että sen sais niin kun telvisioon esitettäväksi?

Kysytty

Mihin voi lähettää oman lasten näytelmä käsikirjoituksen, että sen sais niin kun telvisioon esitettäväksi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Käsikirjoitukselle kannattaa löytää tuottaja. Elokuvien ja televisio-ohjelmien tuotantoyhtiöistä on luettelo Suomen elokuvasäätiön sivuilla.

Katso: http://ses.fi/elokuva-ala/tuotantoyhtioet/

Käsikirjoitusta voi tarjota myös esimerkiksi Yleisradiolle.  Katso ohjeita Yleisradion kotisivulta:

https://yle.fi/aihe/yleisradio/tuotantoyhtioille

Käsikirjoittamisesta on kirjallisuutta:

Aaltonen, Jouko: Käsikirjoittajan työkalut : audiovisuaalisen käsikirjoituksen tekijän opas. -Helsinki : Suomalaisen kirjallisuuden seura, 2002. - 209 s. : kuv-

ISBN 951-746-383-9

Television runousoppia : Toisenlainen katse tv-ohjelmiin / Are Nikkinen & Anders Vacklin. - Helsinki : Like, 2012. - 387 s.

ISBN 9789520105884

Elokuvan runousoppia : käsikirjoittamisen syventävät tiedot / Anders Vacklin, Janne Rosenvall, Are Nikkinen. - Helsinki : Like, 2007. - 455 s.

ISBN 978-952-471-957-5