Mihin pohjautuu sanonta 'selvää pässinlihaa'

Kysytty

Mihin pohjautuu sanonta 'selvää pässinlihaa'

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Sanonnan 'selvää pässinlihaa' alkuperän selvittäminen olikin vähemmän selvää. Helsingin kaupunginkirjaston etymologiset sanakirjat eivät valitettavasti sanontaa tunteneet. Suomen kirjallisuuden seuran kirjaston tiedonlähteistä tietoa ei myöskään löytynyt.

Voisit tiedustella asiaa kotimaisten kielten tutkimuskeskuksen kirjastosta http://www.kotus.fi/ , katso kohta kirjasto. Kotuksen kirjaston tietopalvelu on maksullista, hinnaston löydät kirjaston sivuilta.

14 ääntä

Kommentit

Jossakin selitettiin, että pässinlihan maku (ja tuoksu?) on helppo tunnistaa.