Mihin pääluokkaan kuuluu merkonomin aineisto? Millaisiin alaluokkiin edellämainittu pääluokka on jaettu? Onko alani ammattilehtiä kirjastossa? Mitä ?

Kysytty

Mihin pääluokkaan kuuluu merkonomin aineisto?

Millaisiin alaluokkiin edellämainittu pääluokka on jaettu?

Onko alani ammattilehtiä kirjastossa? Mitä ?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Liiketaloutta ja siihen liittyviä aloja käsittelevää aineistoa on seuraavissa luokissa:
69 LIIKETALOUS. MARKKINOINTI. KAUPPA. LIIKENNE
69.1 Liiketalouden hallinto
69.11 Johtamisen tekniikka ja menetelmät
69.12 Tuotannon organisointi ja suunnittelu
69.13 Henkilöstöpolitiikka
69.15 Työntutkimukset. Työanalyysi. Työn suunnittelu
69.16 Toimistotyö. Toimistotekniikka
69.162 Konekirjoitus. Tekstinkäsittely. Pikakirjoitus
69.163 Kauppakirjeenvaihto
69.2 Liiketaloudellinen laskentatoimi
69.21 Liiketaloudellinen kirjanpito ja tilintarkastus
69.3 Markkinointi. Kauppa
69.32 Tavaraoppi
69.33 Materiaalitoiminnot
69.34 Asiakaspalvelu. Myyntityö
69.35 Mainonta. Organisaatioviestintä

Kauppaoikeutta käsittelevä aineisto on luokassa Siviili- ja kauppaoikeus 33.3 ja sen alaluokissa. Taloustieteen aineisto puolestaan on luokassa Taloustiede ja kansantaloustiede 36 ja sen alaluokissa.
Liike-elämän käytösoppaat ovat luokassa 30.8 Käytös- ja tapatieto sekä
30.81 Juhlien järjestäminen.
Liiketalouden ja merkonomien matematiikankirjat ovat luokassa 51 MATEMATIIKKA.
Riippuen siitä, mille elinkeino- tai yhteiskuntaelämän alalle suuntautuu, erikoistumisaineistoa voi olla muissakin luokissa. Yleisten kirjastojen luokitus Verkko-YKL löytyy täydellisenä osoitteesta http://ykl.kirjastot.fi/ Siitä voi aiheen mukaan sanahaulla hakea luokkia.

Kirjastoon tulevia talous- ja elinkeinoelämän sekä kaupan alan lehtiä voi hakea aineistotietokanta Jokusesta kirjoittamalla asiasanaksi kauppa tai talouselämä.