Mihin on kadonnut Porstuakirjaston artikkelit? Ennen sinne pääsi osoitteella www.porstuakirjastot.fi Nykyään osoitteesta löytyy vain Not found HTTP Error 404…

Kysytty

Mihin on kadonnut Porstuakirjaston artikkelit?

Ennen sinne pääsi osoitteella
www.porstuakirjastot.fi
Nykyään osoitteesta löytyy vain
Not found
HTTP Error 404. The requested resource is not found.

Osoitteessa
http://www.kirjastot.fi/fi-FI/ajankohtaista/tiedote/?groupId=20d4fcc2-3…
sanotaan, että
Porstua-verkkopalvelu on Kokkolan, Seinäjoen ja Vaasan kaupunkikirjasto-maakuntakirjastojen yhteinen hanke, jonka tarkoituksena on edistää maakunnallista sekä kulttuurin ja sisällöntuotannon verkostoitumista ja lisätä vuorovaikutusta eri alueiden välillä. Hanke on toteutettu opetusministeriön rahoituksen avulla.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Porstua-verkkopalvelu otettiin pois käytöstä viime vuoden toukokuussa tietoturvasyistä. Järjestelmä oli jo niin vanhentunut ettei sitä ollut järkevää pitää yllä. Tänä keväänä on tulossa uudet Porstua- sivut, jotka on tehty Omeka-järjestelmällä. Porstuasta löytyvät myös Seinäjoen kaupunginkirjaston Laari-artikkeliviitetietokannan viitteet. Sivusto on siirretty Seinäjoen kaupunginkirjaston palvelimelle ja mahdollisesti jo tämän kuun aikana saamme julkaistua sivut. Julkaisupäivää ei ole kuitenkaan vielä lyöty lukkoon.

3 ääntä

Kommentit

Koska porstuakirjastot on tulossa takaisin?