Mihin lakiin perustuen vaaditte asiakkailta kasvomaskien käyttöä? Kirjasto on julkinen tila ja Suomessa ei ole maskipakkoa. Mihin lakiin ja asetukseen…

Kysytty

Hei, mihin lakiin perustuen vaaditte asiakkailta kasvomaskien käyttöä? Kirjasto on julkinen tila ja Suomessa ei ole maskipakkoa. Mihin lakiin ja asetukseen kasvomaskien vaatimuksen perustatte?

Vastaus

Vastattu

Kirjaston ohje on tullut seudulliselta koronakoordinaatioryhmältä. Käytännössä kyseessä on vahva suositus käyttää kasvomaskia kirjastossa. Maskia voi olla käyttämättä terveydellisiin syihin vedoten, eikä kirjastossa synny seuraamuksia vaikka vain omista syistään - tai ilman mitään syytä -  jättää käyttämättä kasvomaskia. Toivottavaa on että mahdollisimman moni käyttää kasvomaskia.

6 ääntä

Kommentit

Jokainen joka kirjastoon tulee, ottaa lähtökohtaisesti tietoisen riskin saada koronatartunta.