Mihin lajityyppiin V.C. Andrewsin kirjoittama kirja Sydämeni sävel kuuluu? Onko se fantasiakirja, scifi, kauhu ym?

Kysytty

Mihin lajityyppiin V.C. Andrewsin kirjoittama kirja Sydämeni sävel kuuluu? Onko se fantasiakirja, scifi, kauhu ym?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjassa näyttäisi olevan aineksia aika moneen lajityyppiin. Wikipedian mukaan V. C. Andrewsin kirjoissa yhdistyvät goottikauhu ja perhekronikka. (http://fi.wikipedia.org/wiki/V._C._Andrews) Tosin kirjailijan kuoleman jälkeen (1986) hänen nimissään kirjat on kirjoittanut haamukirjailija (!) Andrew Neiderman.

Ehkä lähimmät lajityypit olisivat kauhu ja romantiikka. Scifin ja fantasiakirjallisuuden piirteitä kirjasta ei taida löytyä.