Mihin kohtaan aakkostetaan Alexander McCall Smith?

Kysytty

Mihin kohtaan aakkostetaan Alexander McCall Smith?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Aakkostetaan aivan niinkuin kirjoitetaankin sukunimen mukaan:
Mc......

3 ääntä

Kommentit

vastaavaan kysymykseen vastattu näin???
Onko Helsingin kirjastoilla yhteinen linja, kuinka Mc-ja Mac-alkuisten kirjailijoiden teokset on järjestetty hyllyyn?
Pääkaupunkiseudun kirjastojen aakkostus perustuu Suomalaisiin luettelointisääntöihin, joiden mukaan etuliite Mc aakkostetaan kuten Mac. Esim:
McDermott, Alice
Macdonald, Ross
McEwan, Ian
MacLean, Alistair