Mies vihitään kesällä papiksi. Mikä on vaimolle sopiva vaatetus vihkimykseen sekä piispan luo?

Kysytty

Hei! Mies vihitään kesällä papiksi. Mikä on vaimolle sopiva vaatetus vihkimykseen sekä piispan luo?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyselimme asiaa evankelis-luterilaisen kirkon tiedotuskeskuksesta, linkit löytyvät täältä http://www.evl.fi/evl.fi/otayhteytta.shtml, sieltä vastattiin näin:

Tiedustelin asiaa pappisvihkimyksen saaneelta kollegaltani. Hän totesi, ettei virallisia ohjeita pukeutumisesta ole, vaan jokainen voi pukeutumisellaan ilmaista itseään ja suhtautumistaan tilaisuuden luonteeseen.

Hän totesi myös, että moni puoliso pukeutuu mustaan, mutta se ei ole suinkaan välttämätöntä. Itse ajattelisin, että tilaisuuden arvokkuuden huomioon ottava asiallinen pukeutuminen on hyvä ohjenuora.