Mielessäni pyörii kiusallisesti nuoruusaikani yksinlaulu, jonka kaikkia sanoja en muista. En ole onnistunut löytämään tuota laullua mistään, koska en…

Kysytty

Mielessäni pyörii kiusallisesti nuoruusaikani yksinlaulu, jonka kaikkia sanoja en muista. En ole onnistunut löytämään tuota laullua mistään, koska en valitettavasti muista säveltäjää (ehkä Ilmari Hannikainen) enkä runon kirjoittajaa. Löytyisikö laulu ehkä tästä palvelusta vain muistamieni sanojen perusteella? (jotkin yksittäiset sanat saatan muistaa väärin)
" Hienon , sievän prinsessalapsen tielläni näin.
Sipsutti kevein nilkoin ja hennoin varpaanpäin
.....
Pudotin orvokin, yrteistä yksinäisimmän,
viimojen koskemattoman vielä hiljan.
Hieno, vieno jalka ylitse kulki
unieni uljaan kuningasliljan."

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on todennäköisesti Ilmari Hannikaisen yksinlaulu Satu op. 15 nro 2 L. Onervan runoon. Se alkaa sanoilla "Pienon, vienon prinsessalapsen". Viola-tietokannan mukaan se on julkaistu vain nuottina, ei äänitteenä ollenkaan. Se on silti voinut soida joskus radiossa. Nuotin saa tarvittaessa mm. Sibelius-Akatemian kirjastosta.

1 ääntä

Kommentit

Mistä löytäisin Illmari Hannikaisen L. Onervan runoon säveltämän yksinlaulun (Sau op 15 nro 2 L) laulun sanat kokonaisuudessan