Otsikko
Mielessäni on pyörinyt jo jonkin aikaa seuraava kysymys: onko mahdollista lähettää kustantamon (Otava) kautta lukijapalautetta kirjailijalle, joka ei ole enää…

Kysytty

Hei! Mielessäni on pyörinyt jo jonkin aikaa seuraava kysymys: onko mahdollista lähettää kustantamon (Otava) kautta lukijapalautetta kirjailijalle, joka ei ole enää kymmeneen vuoteen julkaissut mitään? Vai kuinka saisin vielä viestini perille? Olen nimittäin lukijana äskettäin palannut uudestaan sellaisten kirjojen pariin, jotka olivat itselleni teini-ikäisenä hyvin tärkeitä ja näin jälkeenpäin todeten vahvasti maailmankuvaani rakentaneita. Kanadalaiselle L.M. Montgomerylle en voi enää viestiäni välittää, mutta koen, että eräälle toiselle kirjailijalle, suomalaiselle Leena Walleniukselle haluaisin vielä näin vuosien jälkeen välittää kiitokseni. Mitä mieltä olette, olisikohan se mahdollista?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

On mahdollista, että kustantajalla on vielä kirjailijan yhteystiedot, vaikka tämä ei olisi aikoihin julkaissutkaan mitään. Jos yhteystiedot eivät ole muuttuneet, kustantajan kautta saattaisi saada viestiä kirjailijalle. Kannattaa koettaa kysyä asiaa Otavalta. Otavan kustannuspuolesta vastaavien henkilöiden tiedot löytyvät osoitteesta http://www.otava.fi/otayhteytta/yhteystiedot/fi_FI/yleisen_kirjallisuud….

Jos kustantajan kautta ei tärppää, voi kirjailijaa koettaa saada kiinni perinteisemmillä keinoilla, esimerkiksi numerotiedustelusta. Tuo nimi tuskin on kovin yleinen, joten ainakaan kovin montaa Leena Walleniusta ei varmastikaan ole olemassa. Toivottavasti kirjailija on vielä tavoitettavissa ja ilahtuu, että joku vielä muistaa hänen teoksensa.