Mielessäni on kirja, jonka nimeä en valitettavasti muista. Olin ala-asteella, kun sitä luettiin ja ihastuin siihen valtavasti. (taisi siis olla jokin ala…

Kysytty

Hei!

Mielessäni on kirja, jonka nimeä en valitettavasti muista.
Olin ala-asteella, kun sitä luettiin ja ihastuin siihen valtavasti.
(taisi siis olla jokin ala-astelaisille suunnattu tarina).

Se kertoin jostakin Kreikan mytologiaan (?) pohjautuen
tytöstä, jonka elämästä kerrottiin ja delfiinit taisivat
jotenkin liittyä siihen. Kirja oli "satumaisesti" kirjoitettu ja
se oli aika läpyskä sidontamalliltaan. Väri punainen on jäänyt
mieleen kirjan kannesta, jossa on tyttö yksinkertaisella
vaatetuksella ja delfiinin kanssa.. Kauheaa, kun jäänyt
vaivaamaan :)

Kiitokset avusta, jos saitte tuosta kuvauksesta jotakin irti!

T. Delfiini

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on varmaankin Katherine Allfreyn Delfiinikesä vuodelta 1984. Ohessa HelMet-linkki:
http://helmet.fi/search*fin?/Xdelfiinikes{232}a&searchscope=9&SORT=DZ/Xdelfiinikes{232}a&searchscope=9&SORT=DZ&extended=0&SUBKEY=delfiinikesä/1%2C2%2C2%2CB/frameset&FF=Xdelfiinikes{232}a&searchscope=9&SORT=DZ&1%2C1%2C