Mieleeni nousee aina silloin tällöin toiverunoja luettaessa runo, jonka olen kuullut nuorena ja siitä ainoastaan yksi kohta; -kenen piä nyokkee, kenen pylly…

Kysytty

Hei!
Mieleeni nousee aina silloin tällöin toiverunoja luettaessa runo, jonka olen kuullut nuorena ja siitä ainoastaan yksi kohta;
-kenen piä nyokkee, kenen pylly pylykyttää... ja koko runon idea oli varmaankin tasavertaisuus.
Siis savolainen runo, MUTTA MIKÄ????
Olisin ikikiitollinen, jos saisin vastauksen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Eräs kollega muisteli, että etsimäsi runo olisi vanha sananparsi, jossa olisi kirnuamisesta kyse, tyyliin kukin kirnuaa tyylillään tai jotain sen suuntaista. Muistaisiko joku palvelumme seuraajista vielä tarkemmin?