Metsästän kirjaa, jossa olisi mahdollismman monesta ruoasta taustatietoa. Esim; miten kello viiden tee sai alkunsa tai miten homejuusto hoksattiin (paimenpoika…

Kysytty

Hei! Metsästän kirjaa, jossa olisi mahdollismman monesta ruoasta taustatietoa. Esim; miten kello viiden tee sai alkunsa tai miten homejuusto hoksattiin (paimenpoika unohti eväät kosteaan luolaan ja seuraavalla kerralla huomasi homehtuneen juuston levan maukasta). En siis metsästä reseptiikkaa tai varsinaista historian kirjaa vaan tarina kirjaa ruoan alkuperästä. (Miksi Janssoninkiusaus on sen niminen....)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

 Tässä joitakin kirjoja, joissa on tietoa ja historiaa ruoasta ja ruokalajeista:

- Ruoka-Kalevala, eli, Makumuistoja Suomesta / toimittanut Jani Kaaro

- Klassikkoruokia : reseptit & tarinat / Tiina Rantanen

- Ihmiskunnan syötävä historia / Tom Standage

- Parasta pöytään : suomalaisen gastronomian historia / Kari Martiala & Helena Lylyharju

- À la carte : ravintolaruokien historiaa / Anita Viitasaari