Metsästän kahta kirjaa: Columba Marmion: le Christ dans ses Mystères ja Maurice Toesca: les Douze Regards. Onko näitä saatavilla Suomessa?

Kysytty

Metsästän kahta kirjaa: Columba Marmion: le Christ dans ses Mystères ja Maurice Toesca: les Douze Regards. Onko näitä saatavilla Suomessa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hakemasi teokset ovat olleet Olivier Messiaenin "Vingt Regards sur l'Enfant-Jésus" -teoksen innoituksen lähteinä.

Internetistä löytyneen erinomaisen artikkelin, katso http://www.vcme.org/pgmnotes.html, perusteella voi olettaa, että Maurice Toescan(oik. Maurice Royatin)runo "Les Douze Regards" sisältyy teokseen "La Nativité". Teos löytyy Ranskan kansalliskirjastosta, Bibliothègue nationale de Franceista tai Oxford University Librarysta.

Suomesta, Studium catholicumin kirjastosta, saattaisi löytyä Columba Marmionin "Le Christ dans ses Mysteres" -teos. Studium catholicumin osoite on Ritarikatu 3, ja kirjasto on avoinna keskiviikkoisin klo 14-18.

Marmionin teoksen englanninkielisen version "Spiritual Writings", voit saada lainaksi kirjaston kaukopalvelun kautta Stockholms universitetsbiblioteketista, ja Ranskankielinen versio löytyy esim. British Librarystä. Kaukopalvelun hinnat löytyvät osoitteesta
http://www.lib.hel.fi/page.asp?_item_id=2227

Englantilainen tutkija nimeltä Edward R.B. Forman on erityisesti perehtynyt Toescan teoksen tukintaan Vingt Regardsisssa. Hän on pitänyt aiheesta esitelmiä, joten todennäköisesti löytyy hänen kirjoittamiaan lehtiartikkeleita, jos niitä tarvitset.