Meripihka sormus kyseessä ja on kullan värinen.Sormuksesta löytyy merkintä 6 R K r-kirjain on väärin päin (eli katsoo kohti 6) Sen verran on saatu selville…

Kysytty

Meripihka sormus kyseessä ja on kullan värinen.Sormuksesta löytyy merkintä 6 R K r-kirjain on väärin päin (eli katsoo kohti 6) Sen verran on saatu selville että ois Venäjältä lähtöisin tämä sormus?! Nyt kiinnostaisi mikä on tämä kyseinen merkintä!!. Kultaa.. Messinkiä.. Kissan kultaa?? Ja miltä vuodelta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Koru voisi olla peräisin Kaliningradista. ЯK viitannee Kaliningrad Amber Combine -nimellä toimivaan meripihkakoruja valmistavaan yritykseen. Se perustettiin vuonna 1947 kun Kaliningradin alue oli siirtynyt Neuvostoliiton hallintaan. Aiemmin paikalla toimi saksalaisomistuksessa meripihkaa työstänyt Königsberg Amber Factory. Sormuksen metallin arviointia voisi pyytää asiantuntijalta, esim. kultasepältä.

https://en.wikipedia.org/wiki/Kaliningrad_Amber_Combine

https://www.ambermuseum.ru/en/home/about_museum/history_of_museum/kalin…