Meillä on vauvan leikkimatto, joka soittaa pieniä musiikin pätkiä. Matossa voi valita soitettavaksi eri kappaleita ja yksi vaihtoehto on "Mozart". Emme…

Kysytty

Meillä on vauvan leikkimatto, joka soittaa pieniä musiikin pätkiä. Matossa voi valita soitettavaksi eri kappaleita ja yksi vaihtoehto on "Mozart". Emme kuitenkaan keksi mikä Mozartin sävellyksistä kyseinen kappale on. Nauhoitimme kappaleesta ääninäytteen liitteeksi. Tunnistaisitteko te mikä kappale on kyseessä?

Liitetiedostot

Vastaus

Vastattu

Kappale on Wolfgang Amadeus Mozartin vuonna 1786 säveltämä "Rondo", joka löytyy kirjastojen luetteloista yhtenäistetyllä nimekkeellä "Rondot, piano, KV494, F-duuri". Mozart yhdisti myöhemmin tämän "Rondon" teosluettelonumerolla KV533 oleviin "Allegro und Andante" -osiin. Näistä osista muodostui pianosonaatti nro 15 (Sonaatit, piano, KV533, F-duuri).

Lähteet:

Poroila, Heikki: Aarteista suurin : Wolfgang Amadeus Mozartin sävellykset (Honkakirja, 2020)

Poroila, Heikki: Yhtenäistetty Wolfgang Amadeus Mozart : teosten yhtenäistettyjen nimekkeiden ohjeluettelo (Suomen musiikkikirjastoyhdistys, 2020):

https://www.musiikkikirjastot.fi/app/uploads/2020/10/Mozart.pdf