☺Meillä on rintamamiestalon remontti menossa ja etsiskelin netistä ohjeita ikkunoiden kunnostukseen. siellä neuvottiin että hyvät ohjeet löytyy Tuuman…

Kysytty

Hei☺Meillä on rintamamiestalon remontti menossa ja etsiskelin netistä ohjeita ikkunoiden kunnostukseen. siellä neuvottiin että hyvät ohjeet löytyy Tuuman vuosijulkaisusta 2008, mutta mistään kirjastosta en sellaista itse löydä. Osaisitteko auttaa etsinnässä?

Hyvää syksyn jatkoa,

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tuuman vuosi 2008 -julkaisu on ilmestynyt nimellä Toiveikkuuden aika : sodanjälkeistä rakentamista (Rakennusperinteen ystävät, 2008). Siihen sisältyy Henna Lintusen artikkeli Listoitettujen ikkunoiden korjaaminen (s. 51-59).

Erinomainen lähde ikkunaremontin tekijälle on myös Juulia Mikkolan Ikkunakirja : perinteisen puuikkunan kunnostaminen (Moreeni, 2011) ja muitakin vastaavia kirjastojen kokoelmista löytyy - sekä yksinomaan ikkunoihin keskittyviä että yleisemmin pientalojen ulkorakenteita koskevia.