Meillä on menossa kirja painoon painossa kysytään että mikä on kirjastoluokka Lk Mistä minä voin hakea sellaista?

Kysytty

Hei

Meillä on menossa kirja painoon painossa kysytään että mikä on kirjastoluokka Lk
Mistä minä voin hakea sellaista?

Vastaus

Vastattu

Voit etsiä kirjalle luokitusta Yleisten kirjastojen luokitusjärjestelmästä, jonka verkko-osoite on https://finto.fi/ykl/fi/.

Kirjan takakanteen painettavassa luokituksessa ei kannata lähteä kovin syvälle luokituksessa. Yleensä käytetään yhden tai kahden desimaalin tarkkuudella olevaa luokitusta. Luokitusoppaassa voi joissakin luokissa olla montakin alaluokkaa. Jos luokan löytyminen vaikuttaa hankalalta, niin voit kääntyä kirjastosi tietopalvelun puoleen.